
MBA Online Campuran
Halifax Regional Municipality, Kanada
DURASI
2 up to 7 Years
BAHASA
Bahasa inggris
KECEPATAN
Paruh waktu
TENGGAT WAKTU APLIKASI
Minta batas waktu aplikasi
TANGGAL MULAI PALING AWAL
Minta tanggal mulai paling awal
BIAYA PENDIDIKAN
Minta biaya sekolah
FORMAT STUDI
Campuran, Pembelajaran jarak jauh
pengantar
Dirancang untuk profesional karir menengah yang sibuk, MBA Daring Dalhousie memungkinkan siswa untuk memajukan karir mereka dengan cara mereka sendiri melalui penyampaian programnya. Dengan 90% program disampaikan secara online secara asinkron, belajar dari mana pun Anda berada tanpa harus membuat perubahan drastis dalam kehidupan pribadi atau profesional Anda. Selesaikan sisa program dalam sesi intensif dua hingga lima hari di akhir setiap semester akademik di kota-kota tertentu di seluruh Kanada, tempat Anda akan membina hubungan yang kaya dengan teman sekelas, profesor, dan instruktur Anda.
Dapatkan lebih banyak otonomi atas pengalaman belajar Anda dengan menyelesaikan program paruh waktu ini hanya dalam tiga setengah tahun hingga tujuh tahun, memberi Anda fleksibilitas yang Anda butuhkan untuk menyeimbangkan kebutuhan belajar Anda dengan gaya hidup dan tanggung jawab profesional Anda saat ini.
Kurikulum MBA Online Blended dikembangkan dan disampaikan oleh akademisi kelas dunia dan jasa keuangan dan pakar kepemimpinan yang bekerja sama erat dengan pengusaha dan asosiasi industri, memberi siswa kesempatan untuk berspesialisasi dalam Layanan Keuangan atau Kepemimpinan.
Fakultas dan Staf kami
Sangat mudah diakses, profesor kami adalah inovator dan pemberi pengaruh di bidang keahlian mereka. Mereka mengejar penelitian terobosan dan melalui kepemimpinan yang menginformasikan apa yang mereka ajarkan dan memiliki dampak nyata pada bisnis di industri kompetitif di seluruh dunia.
Bekerja dengan mereka berarti Anda akan belajar dari pakar industri yang menghadirkan pengalaman dunia nyata ke dalam kelas, mengajari Anda cara mengoptimalkan kinerja, menjadikan keberlanjutan menguntungkan, dan mengelola dengan perspektif global.
Fakultas kami telah menulis, mengedit, atau mengedit bersama banyak buku, serta bab dan artikel yang tak terhitung banyaknya. Mereka telah menjadi anggota dan bertugas di berbagai dewan dan asosiasi profesional, dan banyak yang menerima penghargaan mengajar.
Selain fakultas kami, staf program MBA Blended Online berkomitmen untuk mendukung Anda sepanjang perjalanan pascasarjana Anda.
Akreditasi
MBA Online Campuran dikelola oleh Sekolah Bisnis Rowe Dalhousie yang diakreditasi oleh AACSB International. Hanya 5% sekolah bisnis dunia yang memiliki perbedaan ini.
Galeri
Siswa Ideal
Kandidat ideal untuk Pathway Program MBA kami ini adalah seorang profesional yang bekerja di karir menengah yang ingin memajukan karir mereka. Pelamar harus memiliki pengalaman kerja profesional yang relevan lebih dari 5 tahun .
Meskipun program ini terbuka untuk pelajar domestik dan internasional, dari sudut pandang pengalaman pelajar, program ini ideal bagi para kandidat untuk tinggal di Kanada.
Kami meminta pelamar internasional mempertimbangkan hal berikut sebelum mendaftar ke program kami:
- Program ini ditawarkan dalam model paruh waktu Online/Blended dan bukan merupakan program dalam kampus.
- Ini termasuk kelas langsung online tersinkronisasi yang berlangsung setelah pukul 18.00 AST (catatan: zona waktu Kanada berlaku).
- Sebagian besar siswa tinggal di Kanada. Kerja kelompok merupakan bagian penting dari kurikulum dan hasil kerja dan berlangsung di malam hari menggunakan zona waktu Kanada.
- Setiap kursus mencakup sesi intensif tatap muka wajib selama 2-3,5 hari di akhir, yang berlokasi di kota di Kanada (Vancouver, Calgary, Toronto, Halifax). Pemesanan perjalanan, akomodasi, dan semua biaya terkait adalah tanggung jawab siswa.
- Semua kursus tidak ditawarkan setiap semester atau ditawarkan di setiap kota dan seringkali siswa harus menunggu semester berikutnya untuk mengambil kursus yang diperlukan untuk menyelesaikan program mereka.
- Siswa internasional membayar biaya tambahan di luar biaya kuliah reguler, sehingga setiap kursus sekitar $5000 CAD.
- Struktur biaya untuk program ini tidak memberikan siswa akses penuh ke layanan Dalhousie
- Harap diperhatikan bahwa program initidak membuat pelajar internasional memenuhi syarat untuk mendapatkan Izin Kerja Pascasarjana dan pelajar internasional mungkin tidak memenuhi syarat untuk bekerja di Kanada saat mengambil program.
- Merupakan tanggung jawab pelajar untuk mengajukan permohonan visa belajar dan perpanjangan yang diperlukan, dll. secara tepat waktu , terutama sebelum visa mereka habis masa berlakunya sehingga mereka dapat melanjutkan program.
Penerimaan
Kurikulum
Core Curriculum
Students within this Pathway develop a diverse set of fundamental business skills through our core curriculum. The Dalhousie edge is its blended online learning model which allows for the flexibility of online learning while providing the opportunity to develop rich personal connections with your classmates through face-to-face intensives.
Core Course Intensives
Siswa menghabiskan 2-3,5 hari di akhir setiap semester di lokasi seperti Halifax, Toronto, Calgary, atau Vancouver dalam sesi intensif, bertemu langsung dengan teman sekelas dan profesor mereka. Kegiatan dan tujuan intensif dapat bervariasi tergantung pada sifat kelas dan instruktur. Ini mungkin termasuk ceramah, presentasi, simulasi, kegiatan kelompok, tugas individu, dan pembicara tamu.
Core Courses
Quantitative Decision Making for Managers
This course will introduce students to some basic quantitative techniques used to solve business problems. The course is designed to provide an understanding of techniques that are based on statistical concepts and decision analysis. Topics include descriptive statistics, statistical sampling, statistical inference, regression modelling, linear programming, risk analysis, and decision-making with probabilities. In addition, students will learn and practice how to use Microsoft Excel to employ these techniques. Group case studies and class discussions prepare students to be real problem-solvers.
Business Microeconomics
Domestic and international markets, government policy, and central bank decisions present opportunities, challenges, and threats to the operating and competitive decisions of business owners, managers, and investors. The main objective of this course is to provide a concise treatment of the fundamentals of economics, as the study of how economic agents allocate scarce resources to satisfy their unlimited wants in a modern market economy such as Canada.
Accounting for Managers
This course introduces the principles and practices used to process and communicate financial information about an organization to various stakeholders. To be a competent manager, you must have some degree of accounting literacy and a critical appreciation of the subject. A portion of this course examines the challenges of financial accounting and is focused on understanding and interpreting financial statements. The other portion of the course explores the use of accounting information to assist managers with internal decision making. This is a user-oriented course that emphasizes hands-on exploration, analysis, and evaluation of accounting concepts. We will use Microsoft Excel, cases, and real financial statements during this class.
Marketing Management
Marketing Management goes beyond an Introductory marketing course and focuses on the fundamental marketing strategy concepts and frameworks. Current and relevant strategic issues in marketing will be covered. In many instances, students are asked to assume the role of a marketing manager, critically examine marketing scenarios, and suggest appropriate marketing strategies. Marketing Management provides the student with an introduction to the practical application of marketing theory and practice. Topics covered within the course include, but are not limited to, identifying target markets, building customer relationships, building strong brands, and designing and building communication and promotion strategies.
Financial Management
This course is designed to provide the student with a broad overview of the analysis, techniques and knowledge needed to perform the central tasks and make the main decisions required of a corporate financial manager. The core topics covered are Capital Analysis (what something is worth), Capital Budgeting (what investments to make), Capital Structure (how to raise the money for investment), Working Capital Management, (management of day-to-day cash flows) and Financial Risk Management, (managing uncertainty). To support and supplement the discussion of these central themes, the course will also cover Corporate Governance, Triple Bottom Line, Structure of Financial Markets, Financial Statement Analysis, Fixed Income Mathematics, Monte Carlo Simulation, and International Finance.
Mangement Skill Development
Focused primarily on skill set development, this course provides the student with an introduction to the practical application of theory in managing people for success, all within the context of the external and organizational forces that impact management. We will address specific organizational behaviour and general management knowledge requirements for today’s managers and focus on enhancing the student’s capacity for creative application of that knowledge to achieve success. In particular, the course builds the student’s qualitative managerial skills and the student’s ability to reason from both qualitative and quantitative information as a means for integrating knowledge with other MBA courses.
Operations Management
All managers should be familiar with the key concepts and techniques related to the production function of an organization regardless of their areas of responsibilities. Operations Management can broadly be defined as the design, operations, and improvement of the systems that create and deliver the firm’s primary products and services. It is therefore a discipline that is critical to the sustainability of all organizations focusing on managerial issues of the operations. The course covers the key concepts and the latest developments in the field.
Management Information Systems
In today's environment, it is essential that business managers & executives understand the basic concepts of contemporary information systems (IS), how IS are managed as well as their potential effects on organizations. To this end, this course is designed to provide MBA students with a fundamental understanding of key IT issues with the belief that these individuals will be the primary decision-makers in major IT initiatives and investments. Therefore, it is necessary to provide future managers with the basic knowledge required for effective IT-related decision-making.
International Business
This course provides a survey treatment of international businesses that will benefit all MBA students and build a foundation for those proposing future study in this area. For students not going on in the field, it provides the tools needed to manage the interdependence between domestic and international markets.
Strategic Management
This course focuses on the formulation and implementation of strategy. Specific topics include: the management of strategy and organization structure, leadership, organizational culture, and large-scale organizational change. Students are exposed to a wide variety of organizations through case discussions, a case assignment, and a final case examination. In addition, students will have the opportunity to conduct a detailed study of a partner organization through the Make a Difference (MAD) group project.
Electives
n addition to the core curriculum students in this Pathway complete 9 credit hours of specialized electives. Elective classes are designed to take your knowledge to the next level. The Dalhousie MBA program currently offers electives in six specialized areas. Students may choose electives from any of the specialized areas or combine MBA electives with graduate offerings from programs within and outside of Faculty of Management.
Areas of Specialization
- Finance
- Leadership
- Entrepreneurship and Innovation
- Enterprise Analytics
- Marketing
- Strategy
Biaya Pendidikan Program
Akreditasi
Why study at Dalhousie University
Fakultas kami
Sangat mudah diakses, profesor kami adalah inovator dan pemberi pengaruh di bidang keahliannya. Mereka melakukan penelitian inovatif, dan melalui kepemimpinan yang menginformasikan apa yang mereka ajarkan, memberikan dampak nyata pada bisnis di industri kompetitif di seluruh dunia.
Bekerja dengan mereka berarti Anda akan belajar dari pakar industri yang membawa pengalaman kerja nyata ke dalam kelas, mengajari Anda cara mengoptimalkan kinerja, membuat keberlanjutan menguntungkan, dan mengelola dengan perspektif global.
Staf pengajar kami telah menulis, mengedit, atau ikut mengedit banyak buku, serta bab dan artikel yang tak terhitung banyaknya. Mereka telah menjadi anggota dan bertugas di berbagai dewan dan asosiasi, serta menerima banyak penghargaan mengajar.
Komunitas Dalhousie
Dalhousie berlokasi di Halifax, Nova Scotia di Pantai Timur Kanada dan memiliki keunggulan pengajaran selama lebih dari 200 tahun— merayakan hari jadinya yang ke-200 pada tahun 2018. Sebagai salah satu Lembaga Penelitian Intensif U15 Kanada, universitas ini memiliki lebih dari $135 juta dalam bentuk hibah penelitian, 49 Ketua Penelitian Kanada , dan pada Desember 2021, 93 Penerima Beasiswa Rhodes.
Sebuah komunitas besar, Dalhousie memiliki lebih dari 20.000 siswa dari lebih dari 115 negara dan pada gilirannya, jaringan alumni yang kuat dengan lebih dari 150.000 lulusan.
